Sportski turizam je jedan od najbrže rastućih oblika turizma u svijetu. Sve je više turista zainteresirano za sportske aktivnosti tijekom njihovih putovanja, a gotovo da je nebitno je li primarni cilj negdje doći poslovno ili na odmor. Budući da postoji velik broj različitih sportskih događaja i samih sportova, tako će i broj turista te njihove osobine varirati ovisno o tome. Naravno, kada u obzir uzmemo neke od planetarno popularnih natjecanja kao svjetska prvenstva ili Olimpijske igre, ne treba niti posebno naglasiti koliki učinak ona imaju na turizam i popularizaciju lokacija koje su domaćini tim događajima. No, odličan uspjeh mogu zabilježiti i znatno manji sportski događaji.
Poveznica sporta i turizma
Iz uvoda možemo izvući sasvim logičan zaključak da su sport i turizam zapravo usko povezani. Možemo reći da su ova dva pojma povezana još od početka Olimpijskih igara gdje su sudionici i navijači svake četiri godine putovali na natjecanje. Utjecaj sporta na turizam u današnje vrijeme ne treba posebno ni isticati. Gotovo svakodnevno imamo neki sportski događaj, a većina sportskih klubova ima svoju bazu navijača i obožavatelja koji vole putovati s ekipom i pokazivati im svoju podršku. Iako danas postoje razne mogućnosti da se gledaju live prijenosi utakmica, ništa ne može zamijeniti doživljaj s krcatog stadiona. Uz to, poboljšanjem tehnologije puno je lakše i putovati na neku udaljeniju lokaciju kako bi se pogledao neki sportski događaj.
Sportski turizam u Hrvatskoj
Hrvatska je oduvijek bila predmet divljenja u svijetu jer, iako je jedna od manjih država, s relativno malim brojem stanovnika, gotovo tradicionalno ima neke od najboljih sportaša na svijetu. Zbog svoje geografske pozicije, vrlo je često dio samog toka sportskih događaja. Kao jedna zemlja koja uvelike ovisi o turizmu i posjećenosti za vrijeme turističke sezone, konstantno se traže novi načini unaprjeđenja ponude, a odgovori na mnoga pitanja leže upravo u sportu i sportskom turizmu. Sve više ljudi traži neki aktivni oblik odmora, a Hrvatska itekako ima što za ponuditi. Bogata planinama i morem, osim standardnih sportova kao nogomet, košarka, rukomet ili tenis, Lijepa naša nudi i neke malo manje popularne sportske opcije. Turisti u Hrvatskoj mogu tako uživati u aktivnostima kao što su planinarenje, biciklizam, jedrenje, rafting, paragliding i još puno toga. Sve su se ove aktivnosti već dobro uklopile u turističku ponudu Hrvatske, ali kao i u svemu, postoji još mjesta za napredak. Sportski turizam iako postoji od davnina, tek se nedavno počeo razmatrati kao važna karika za dovođenje novih turista i uljepšavanje njihovog boravka u zemlji.
Prostor za napredak
Kao što smo spomenuli, prostora za napredak itekako ima. Vrlo je važno priređivačima ponude dati do znanja koliki utjecaj može proširenje sportsko-rekreacijskih aktivnosti imati na sam odaziv i proširenje turističke ponude. Posebice je to slučaj u kontinentalnim dijelovima zemlje gdje ponuda vrlo često ne može parirati onoj koja se nudi na obali i otocima. Napredak u vidu sportskog turizma na kontinentu trebao bi biti od najvećeg značaja jer i sam sport se svakodnevno razvija i postaje sve popularniji. Vidjet ćemo što nam nosi budućnost i kako će se hrvatski turizam postaviti kako bi zadovoljio neke od novih oblika turističke potražnje.