Pred Hrvatskom je još jedna izazovna turistička godina, no prethodne su pokazale da naša zemlja zaista ima razloga za optimizam.
Pandemija je snažno uzdrmala tržište turizma i učinila da neke zemlje u potpunosti izgube svoje goste, iako su prije korona krize bile među svjetskim turističkim liderima.
Govorimo prije svega o zemljama na Dalekom Istoku, ali i u Europi je bilo onih kojima se broj noćenja drastično smanjio tijekom prethodne dvije turističke godine. Srećom, Hrvatska nije bila među njima, već se može pohvaliti solidnim rezultatima, ali i značajnim rastom broja inozemnih gostiju u 2021. godini, u odnosu na prethodnu.
Prema podacima sustava eVisitor, u našu zemlju ušlo je čak 11.452.033 međunarodnih turista u prethodnoj godini, koji su ukupno proveli 71.856.465 noćenja u Hrvatskoj, što je zaista impresivno u datim okolnostima.
Najbolje rezultate ostvarili su Istra, Kvarner i Splitsko-dalmatinska županija, a radilo se o ukupnom rastu od čak 80% u cijeloj zemlji, u odnosu na prethodnu godinu.
Ipak, Hrvatska još uvijek nije blizu svojih najboljih godina. Rezultat u 2021. godini je na 65% onog što je ostvareno u rekordnoj 2019. godini pa definitivno prostora za napredak još ima. Evo koji bi potezi mogli pomoći da se u novoj kalendarskoj godini naša zemlja još malo približi svojim najvećim turističkim uspjesima…
Sigurnost, ali i fleksibilnost
U današnje vrijeme turisti se prije svega žele osjećati sigurno kad se nalaze u inozemstvu, zbog krutih pravila prilikom vraćanja doma, ali i psihološkog utjecaja zdravstvene krize, što zapravo osjeća svako od nas.
Zato bi turistima trebao biti omogućen jednostavan ulazak u zemlju, ali pod uvjetom da dokažu da su zdravi. Oni koji su cijepljeni trebali bi dobiti šansu brzo i lako prijeći granicu, uz pomoć QR koda koji to potvrđuje, no ne smijemo se odreći ni onih koji nisu potpuno cijepljeni, već im treba dati šansu da PCR testom dokažu svoje dobro zdravlje.
Međutim, na samim plažama, u muzejima, restoranima i ostalim turističkim objektima trebalo bi postaviti čvrsta pravila, kako bi svi mogli održavati barem minimalni razmak, jer će se tako osjećati sigurno i bezbrižno.
Prošlih godina se tome nije pridavala pažnja i mnogim gostima se to nije svidjelo pa svakako treba poraditi na boljem provođenju zdravstvenih pravila, koja će vrlo vjerojatno biti aktualna i tijekom ljetnih mjeseci…
Pratiti trendove i na njih se fokusirati
Znamo da su se pojavile neke nove vrste turizma u Hrvatskoj posljednjih godina, na temelju novih trendova koji su danas popularni među inozemnim gostima.
Zato treba staviti fokus prije svega na iskustvo uživanja u domaćim specijalitetima, kad već imamo zdravu i ukusnu mediteransku kuhinju, koja je često glavni razlog dolaska stranih turista, ali i njihovog povratka u naše restorane i hotele.
Također, ne smijemo zaboraviti nautički turizam, kao idealan bijeg od mnoštva u današnje vrijeme. Nema sumnje, turistima valja ponuditi različita atraktivna i uzbudljiva iskustva, uključujući avanture u prirodi, ali i ono što nazivamo casino turizmom.
Naime, dok neke zemlje zabranjuju kockarnice, drugima je to prilika za dodatnu zaradu od inozemnih gostiju, koji žele opušteno igrati igre na sreću dok su na odmoru.
U našoj zemlji već postoji mnogo objekata koji pružaju casino zabavu, a nešto takvo nudi Germania Casino u svojim poslovnicama u Makarskoj i Splitu, dok se posebno ističe Admiral, atraktivnom kockarnicom u Zadru. Tu leži potencijal za povećanje prihoda od turizma, što svakako treba promovirati i iskoristiti…
Oglašavanje na Internetu
Ono po čemu se Hrvatska može poboljšati definitivno je internetski marketing, na kojem je danas moguće uz minimalna ulaganja pronaći vlastitu publiku i dovesti je u svoju turističku zemlju.
Na Hrvatskoj turističkoj zajednici je što efikasnije koristiti društvene mreže, kao i oglašavanje putem Googlea, kako bi inozemnim turistima pokazala sve ljepote koje ih čekaju kad dođu u našu zemlju.
A internetsko oglašavanje je oružje o kojem itekako trebaju razmisliti i domaći hotelijeri te privatni iznajmljivači, jer tko je u stanju približiti se gostu još dok pretražuje opcije za ljetovanje, ima najbolje izglede da ga nagovori da unajmi sobu i rezervira noćenje…
Ljubaznost na svakom koraku
Ono najvažnije za hrvatski turizam svakako je ljubaznost i odnošenje prema inozemnim gostima s osmijehom i punim poštovanjem.
To je nešto što nije baš uvijek na visini kod svih uključenih u hrvatski turizam i na tome treba poraditi. Znamo da je vrhunac sezone tek negdje između lipnja i rujna, što znači da ima dovoljno vremena educirati djelatnike i stanovnike turističkih gradova koliko je bitan ugodan i pošten odnos, kako bi se gost vraćao iz godine u godinu.
A ako se gost bude osjećao sigurno i cijenjeno, u zemlji koja prati turističke trendove i zna kako se oglašavanjem približiti turistima, tada će hrvatski prirodni, arhitektonski i gastronomski aduti zasigurno doći do izražaja, pa možemo očekivati još bolju turističku godinu od prethodne…