Puno ljudi se ili pita što je to sportski turizam ili još nije niti čulo za taj izraz. Sportski turizam bi ukratko bio putovanje iz vašeg mjesta stanovanja do neke destinacije kako bi svjedočili nekom sportskom turniru ili utakmici. Iako sportski turizam nije oduvijek bio nešto značajnije popularan, u posljednjih desetak godina možemo reći da je potpuno zaživio. Ljudi danas putuju gotovo gdje god požele kako bi pogledali neki sportski događaj ili pratili svoju najdražu ekipu. Također, postoje ljudi kojima je kladionica važan oblik prihoda te žele biti blizu događaja na kojem žele zaraditi. Još je tu mnogo drugih razloga koji mogu biti i osobni, no sportski turizam je izvrsna prilika za priređivače turističke ponude da profitiraju.
Ključ je tehnologija
Napredak tehnologije posljednjih godina na prvi pogled ne ostavlja puno traga u sportu, no realnost je potpuno suprotna. Primjerice, raspoloživost kupnji karata za gotovo sve sportske događaje online uvelike je povećala broj posjetitelja na njima, a isto tako se može lakše i jednostavnije organizirati put na željenu destinaciju. Ranije smo spomenuli da je i kladionica bitan faktor u svemu jer i ona će na svoj način povećati gledanost određenih događaja. Kladionica je važan faktor u svakodnevnom životu mnogih pojedinaca i tako je indirektno povezana sa sportskim turizmom. Može se reći da je tako sportski turizam, ne samo pronašao mjesto u među svom tehnologijom, nego je upravo oživio zbog nje.
Sportski turisti
Postoji nekoliko različitih tipova sportskih turista. Najčešći su oni od 18 do 34 godine starosti i radi se o takozvanom srednjem staležu. Može se u razne statistike gledati i malo dublje te doći do zaključka koji sport privlači koji tip turista, koji je prosjek njihovih godina, koliko su spremni potrošiti, koliko daleko su voljni ići i koliku ulogu u tome svemu igra kladionica. Iako postoji velik broj različitih sportskih turista, gotovo svi sportovi su osjetili porast u njihovom broju zadnjih godina.
Trend koji će nastaviti rasti
Kao što smo rekli, sportski trend je turizam koji iz godine u godinu raste, a čini se da će tako biti i idućih godina. To pruža mnoge prednosti od kojih je najvažnija svakako ona financijska. Gledajući izvan okvira, većina sportskih turista koja dođe negdje kako bi svjedočila sportskom događaju, morat će negdje odsjesti, nešto pojesti i popiti, a ako ima viška vremena razgledat će i grad. Sve su to odlične prilike za zaradu koje se trebaju iskoristiti. Danas čak postoje i razne tvrtke koje će poduzetnike savjetovati na koji način profitirati od sportskog turizma i to samo dokazuje kako je on u svom velikom usponu.
Zaključak
Sportski turisti zapravo se ne razlikuju u velikoj mjeri od običnih turista željnih odmora na nekoj poznatoj turističkoj destinaciji. Sportski turisti će doći na neku lokaciji i njihovo će vrijeme biti provedeno gotovo na isti način, a jedina je razlika što se možda neće dva sata kupati i sunčati, već će to vrijeme provesti gledajući svoju najdražu ekipu ili pratiti ponudu koju im je omogućila kladionica. Vrlo je važno stoga osigurati pravilno sve korake koji su potrebni kako bi zaživjela ta ideja sportskog turizma koja je zapravo već uvelike postala stvarnost.